Followers

17 Julai 2009

Tambang pengangkutan awam naik

KUALA LUMPUR - Tambang semua jenis pengangkutan awam melibatkan perkhidmatan bas ekspres, bas henti-henti, bas sekolah, teksi dan kereta sewa dinaikkan antara 30 dan 50 peratus berkuat kuasa 1 Ogos ini.

Kenaikan itu bermakna semua pengguna akan dikenakan kadar tambang baru dari 2 sen sehingga RM7 mengikut kelas pengangkutan dan jarak yang ditetapkan bagi Semenanjung.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz berkata, kadar tambang pengangkutan awam disemak semula memandangkan kadar sekarang diguna pakai sejak Mei 2005.

"Penentuan kadar tambang tersebut telah mengambil kira inisiatif dan subsidi yang diberikan kerajaan untuk membantu sektor pengangkutan awam.

"Pada masa yang sama pertimbangan juga dibuat untuk mengimbangi kepentingan pengusaha dan pengguna agar kenaikan tidak membebankan," katanya pada sidang akhbar di sini selepas menyempurnakan Majlis Penyampaian Surat Tawaran Kelulusan Fasa 3 kepada 831 penerima di Pusat Konvensyen Sime Darby di sini semalam.


faz: NAIK PULAK DAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ELOK2 pilihan raya di manik urai abis, dia umumkan.

kenapa tak sebelum pilihan raya....

pandai depa noh!!!

7 ulasan:

cathenclox berkata...

kepentingan palo hotak ko nazri!
menyusahkan pengguna adalah..bongek tol!

minyak da turun,asal tambang naik..
kalo suh nazri jawab, tergagap2 dia..

ntah2 dapat komisyen kot?

fazrin2211 berkata...

wakakakkaa, tu la, dah la bus skrg pun ntah2 apa, asyik kena tukar2 bas je, tak mesra pengguna langsung, menyusahkan.

Natasha berkata...

kerajaan mcm aram! lagi naikkan tambang... kalau pi kat sunway nun... taxi driver main hentam ja amik rm5 utk gi pyramid dr kolej! ni namanya kerajaan pukimak :-"

fazrin2211 berkata...

wakakaka ganas sungguh stetmen ko tasha.

pasni baik balik kampung naik kereta je la

cathenclox berkata...

betul2..jum pakat beli kete..baru dikatakan mesra pengguna..wahahaha

prima_chrome berkata...

dugaannya .. sabar je la ..

fazrin2211 berkata...

dah tak sabar ni, memang tak boleh sabar, sakit perut ni, nak gi jamban