Followers

28 Julai 2009

Menangkap ikan di sawah


dalam sawah ada ikan puyu, sepat, keli, haruan.
selalunya air akan kering pada musim menuai.
ikan2 akan turun ke parit

time sawah kering, ikan akan masuk ke saluran paip utk ke parit,
tutup lubang paip tu dengan jaring, so dapat la ikannnya

anak jiran, yg berani, saja bawa dia ikut.
hasil tangkapan
anak jiran pegang ikan.

memilih ikan, yg kecil dimasukkan dalam kolam depan rumah, yg besar, goreng pun sodap,hehe.
n85 pic

16 ulasan:

~NoMiE~ berkata...

ikan per?? nak sket

Natasha berkata...

wah.... interesting!

fazrin2211 berkata...

nomie- ikan keli, haruan, puyu

tasha - ang mau ka ikut tempat camni? jom

Siti @ nurie berkata...

sedapmnyer...masak lomak cili api pun best,..aduhhh lapor lak tetibe

arul_daniel_shah berkata...

wow.. banyak tu faz.. bak mai la tolak sket ikan tu.. wakaka..

Bp @ pengerindu.com berkata...

waaaaaaaaaaaaaaaaaaa. teringat time kecik2. dari pagi ke petang xnak balik dari sawah tangkap ikan . sampai mak dtg bawa rotan baru balik hahah.

Nama ku Mr.J @ BP

fazrin2211 berkata...

hhahaha

siti, masak lomak klu pandai masak okla,hehe

arul - tolak apa, ikan kecik2 je pun,nak tolak tak sampai hati,hehe

BP - tu zaman muda2 kita, zaman muda2 budak skrg lain, mak ligan pun tak dapat, balik sekolah depa terus rempit.

kua_92 berkata...

wauuu..byknyer ikan...geram aku tgk..g tgkap ikan x ajak.

Nadia berkata...

ooo...penangkap ikan yerrr...hehehehhe..bak sket!!!

fazrin2211 berkata...

kua - mung dok jauh nuh, mana boleh ajak

nadia - nasib saorang nalayan

dekkai berkata...

alar.. :(

tingat masa kecik2 tangkap ikan keli kat longkang sepanjang ladang getah sampai kena tengah2 hutan pehtu kaki kena lilit dgn ular warna warni :|

seram TT___TT tp kenangan :D comel kan?

fazrin2211 berkata...

skrg ni berani lagi tak?hehehee

burt berkata...

aku suka gambar no 2..cantik

Natasha berkata...

jom la faz... aku ok saja! hehehe.... pastu ang masak kat aku ok!! kah kah kah...

dekkai berkata...

skrg tak berani dah :P

tak berani gedik2

fazrin2211 berkata...

angpa memang, klu soping laju ja nak ikut