Followers

02 Jun 2009

nak kasi review N85 sikit





Kelebihan:
  1. semua fungsi terbaru ada, contohnye, gps, 3.5G, Wifi(aku dah try laju cam pakai pc) dan lain2 fungsi, boleh dikatakan semuanya cukup.
  2. kualiti screen OLED, cantik screen.
  3. masa beli dpt 8G memory card, okla tu kan, pakai tak abispun.
  4. ada video output utk sambung ke tv, huhu tapi sayang kabel kena beli sendiri, aku tak dapat pun!
  5. Mempunyai fitur full N-Gage client.so boleh main N Gage game!"tapi susah nak ha*ck"
  6. boleh cas handphone pakai usb dari pc...best la klu jadikan hp ni buat modem, takyah susah2 guna charger asing.
  7. boleh on flash masa record gambar video, so boleh amik video dalam keadaan gelap.
  8. belum pernah restart sendiri, belum pernah 'hang'.
Kekurangan:
  1. charger model baru ala2 usb, so takleh kongsi pakai dengan nokia2 lain. nak cari car charger pun susah, pusing2 semua kedai, ada satu kedai jual rm20, last2 jumpa satu kedai jual rm10 je, terus angkat.
  2. aku rasa macam tak kukuh la sliding hp ni,klu jatuh camne la agaknye erk, mungkin hp ni kurang lasak kut, tak tahu la klu org yg dah biasa pakai jenis2 slide2 ni.
jgn lupa update firmware terbaru utk setelkan masalah2 handphone anda, pegi website nokia, lepas tu pepandai la cari sendiri....

tips:
  1. nak h*ck? rujuk sini link cuma org yg tahu ha*k tu apa je yg faham Ha*ck ni apo.
  2. disablekan sound kamera link untuk handphone yg dah di H*ck je.
  3. remove-searchinternet-and-my-content.html

kesimpulanya..
aku puas hati beli hp ni, sapa yg kurang suka slide macam n85 ni, aku sarankan amik n79,
semua fungsi lebih kurang sama je.
hmm rugi klu ada hp yg ada gps tapi tak install g@rmin , rujuk sini

9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

woit aku dh pakai kat 6 bulan best la tp cdg nk tukar ke n96 lak gmbr lg cun...( blurrrrrr )...

Faz Fazrin berkata...

saye pacar yg hine, baru nak pakai,hehehe. kekadang bosan gak asyik pakai nokia je, tapi nak buat camne, nokia still the best..hihi

Doodle's Store berkata...

amboiii tukaq phone baru nampakkk
aku gak pakai yg kokaq... T_T

Musz berkata...

kekurangan satu lagi.. kene tolak gaji.. wakakakakaka...

Faz Fazrin berkata...

tu salah satu,hehehe, tapi rm1000 je, sapa mau kasi

Natasha berkata...

kokaq <<< aku translate kat dictionary tepi tu tak kluaq apa pun??? type kat google pun tadak pa??? adeh... soalannya, kokaq tu apa?

Faz Fazrin berkata...

kokaq tu dah buruk, dah lama, nyawa2 ikan.

Tanpa Nama berkata...

aku pun adeih.. n85..
lagi best la

Faz Fazrin berkata...

Anonymous said..<-- ape ko nak gitau sebenarnye ni?