Followers

20 Jun 2009

Ciri wanita idaman lelaki "betul ke?"

benda ni bukan aku tulis, aku jumpa cari2 kat tenet.
so ada yg aku rasa betul, ada yg aku rasa tak betul.
yang aku rasa setuju aku taip Yes" yang aku tak pasti aku taip NO"


Jadi pendengar setia - YES
Lelaki suka wanita menjadi pendengar setia dan tidak suka kaum hawa yang suka membangkang.

Suka dimanja - YES
Yang paling penting, lelaki suka dimanja dengan belaian dan kata-kata romantik.

Tarikan derapan kasut - NO
Bunyi derapan kasut ketika berjalan juga mampu menarik perhatian lelaki.

Jangan bersolek tebal - YES!
Lelaki tidak suka jika anda memakai alat solek terlalu tebal.

Ingat hari pentingnya - YES
Mengetahui bila hari lahirnya antara resipi penting yang perlu diketahui. Berbuatlah sesuatu untuk hari pentingnya itu.

Hormatinya-YES
Menghormati dirinya, keluarga dan teman-teman yang rapat dengannya.

Jangan terlalu kebudak-budakan
-NO, bukan semua lelaki tak suka
Bersikap matang dalam tutur kata dan tingkah laku. Lelaki tidak suka wanita yang bersikap terlalu kebudak-budakan.

Agresif-YES
Lelaki suka sikap wanita yang agresif.

Jangan terlalu seronok-YES
Jangan terlalu seronok ketika bertemu dan berbual dengannya. Contohnya berbual terlalu lama di telefon untuk perkenalan pertama.

Jangan ganas- NO , kadang2 lelaki ada yang suka ppuan ganas2
Jangan terlalu bersikap kelelakian dan ganas dalam pergaulan.

Jangan terlalu baik-YES
Jangan terlalu menunjukkan bahawa kamu ini terlalu baik dan sempurna.

Jangan perasan
-YES
Jangan perasan bahawa kamu ini mempunyai paras rupa yang jelita.

Sikap sederhana-YES
Sentiasa memegang prinsip sederhana dan tidak boros di dalam perbelanjaan.

Sikap keibuan-YES
Bersikap keibuan adalah antara petua yang perlu dititikberatkan.

Lemah-lembut
-YES
Sentiasa bercakap lembut dengan mereka.

Sensitif-NO
Ketahuilah mereka adalah golongan yang terlalu sensitif dan sukakan kelembutan apatah lagi daripada seorang gadis.

Kenali dirinya-YES
Kenali siapa dirinya yang sebenar sebelum anda memulakan langkah untuk memikat.

Jaga kecantikan-No komen
Lelaki sukakan wanita yang suka menjaga kulit. Jangan biarkan wajah anda dipenuhi jerawat batu!

Gaya kemas-no KOMEN
Aset penting bagi anda untuk memikat lelaki adalah mata, punggung dan gaya langkah yang kemas.

Jangan kuno-NO, ada gak lelaki suka ppuan stail lama
Jangan bersikap terlalu kuno.

Sering tanya khabar-YES
Bertanya khabar sekurang-kurangnya dua kali seminggu supaya tali persahabatan anda dengannya tidak putus begitu saja. Mungkin suatu hari nanti sikap anda yang terlalu mengambil berat mampu menarik perhatiannya.

Jujur dalam tingkah laku-YES - penting
Usia dan bentuk badan bukan menjadi ukuran penting tetapi kecerdikan, kejujuran serta tingkah laku yang bersopan-santun.

Suka yang beragama _ YES
Lelaki sukakan seorang wanita yang beriman dan beragama namun begitu anda tidaklah perlu terlalu alim.

Tidak mudah dipermainkan -YES
Menunjukkan bahawa anda bukanlah seorang gadis yang mudah dipermainkan selain tidak terlalu merengek dan mengada-ngada.

Jangan tunjuk lemah -YES
Jangan tunjukkan kelemahan anda ketika berada di samping lelaki yang anda minati.

Tunjuk matang -YES, berbincang
Lelaki sukakan wanita yang bijaksana dan matang serta mudah diajak berbincang.

Pandai memasak- YES, hampir wajib

utk menambah ilmu sahaja...

10 ulasan:

p yg tgh mkn anggur berkata...

ape pon lelaki dan perempuan saling memerlukan...ape yg penting..kerjasama..yey wnderpet

fazrin2211 berkata...

ye wonderpet, saye faham

chipsmore berkata...

sy setuju ;)

fazrin2211 berkata...

bagusssssssssssss

Natasha berkata...

adeh...

jgn ganas
lemah lembut
Jaga kecantikan
Sikap keibuan
Jangan bersolek tebal
Suka yang beragama

ni 6 point yg aku out! hahahha... takdak la laki berkenan kat aku nanti... huwaaaa... kesian aku!

faz, cuba imagine aku lemah lembut.... hahahahahaha... lawak2.... tak bley imagine oiiii....

fazrin2211 berkata...

kan aku dah kata, ada gak lelaki suka yg ganas2, ada gak laki tak suka ppuan asyik bersolek je

Munirah Abd berkata...

nasib baik Pandai memasak last sekali...hahaha boleh lambat2x blaja lagi...lalallaa

fazrin2211 berkata...

aik mun, ayat ko tu macam ciri2 lain kat atas tu ko takde je,hehehe, ade tak?

Kish berkata...

ngehe~! adik bob aih... mentang2 la pasni turn dia naik pelamin, kemain lg posting entry ni erk?? huhu. tp hampir 80% leh diterima pakai. ngehe~

fazrin2211 berkata...

huhu sapo nak naik pelamin ni?