Followers

22 Jun 2009

Kemalangan super bike

masa lik kpg, kat lebuh raya, tiba2 ujan lebat, sampai tak nampak jalan, tetiba jalam jem, dalam hati 'mesti ada exciden ni'. siap2 capai kamera kat sit belakang. tak lama lepas tu nampak satu superbike tergolek, tapi mamat tu takdak apa2, waja tu pun depan hancur, klu perasan, kete yg ada payung kat belakang tu, hancur. mesti waja tu langgar dia, lepas tu superbike tu elak waja.





hari ni aku balik dari shah alam ke kedah naik kereta, slalu naik bas, tapi kali ni sebab nak amik pancing & badminton. lagi pun cuti seminggu.

info sikit:

Kos perjalanan Dari Shah alam ke Kedah:
  • klu nak bas, = RM 80 je
  • kalau naik kereta = TOL 50 + MINYAK 40 = RM 90 , jauh beza kan
so perjalanan pergi & balik, darab la 2.

jimatkan minyak, aku pakai kelisa je, kalau kereta lain tak tau la, untung gak pakai kelisa
, minyak jimat, nak jalan2 pun takde hal. itu je mampu setakat ni.
klu viva, atau savy, lagi jimat kut.

skrg Ramai org pakai kereta besar, tapi sesetengahnye...
  • suka menumpang kereta org( time kuar makan, time jalan2, time takde duit).
  • simpan kereta kat rumah, sebulan skali baru pakai, jimat coz.
  • Tak boleh nak beli benda lain.
  • Naik kereta time jumpa gf atau bf je.
kesimpulannya, jgn menyusahkan klu tak mampu.
"UKUR BAJU DI BADAN SENDIRI"

5 ulasan:

10 berkata...

xda title ke? kt mana tu?

Kish berkata...

saya sgt setuju!!! tpkan adik bob, kalau kene bf yg 'kedek', jgn harap dpt naik keta dia, even keta dia lg besar. nak jimat kos! huhu. maka jwbnye, naik la keta yg kecik2 n jimat minyak itu ... ngehe~!.

fazrin2211 berkata...

hehehe kak fiza, pi cari org yg betul2 kayo,hehe, baru dapat naik kete yg betul2 beso

baein berkata...

hahaha.. naik beskal pun jimat..

Pengetahuan.info berkata...

negara kita ni antara negara yg mencatatkan kemalangan tertinggi tiap-tiap tahun..nasib baik kerajaan buat kempen kesedaran..at least ade kebaikan & masyarakat kita yg ambil kesedaran. kalo takde kempen kesedaran, lagi teruk rasanya kes kemalangan di negara kita ni.