Followers

12 Ogos 2009

Memotong itik dan memanggang itik

Tadi malam, adik aku bawa seekor itik yg sudah dibogelkan & disembelih secara sah.
tetapi belum dipotong-potong. hari ini dalam sejarah kerana aku telah memotong itik tersebut.
walhal aku belum pernah memotong ayam. disebabkan mak geli utk memotong, dan abah ku yg masih belum balik2 dari surau. maka aku terpaksa memotong, dengan niat nak belajar.hehe.
dengan jayanya memotong, hah tak tau la potong berapa,ehehehe, janji potong sudah.


setelah dibasuh dan di perap dengan menggunakan sos BBQ dan bahan2 lain.


operasi membakar dimulakan didalam microwave ini


apabila sudah dimasak, ntah bila adik aku angkut ke luar, bagi kawan dia makan(sebab kawan dia yg bagi itik tu)
tgk2 tinggal seketol je..heheh, jadi lah, aku pun tak lalu makan, kurang sihat.
rasanya sedap, tetapi agak liat sedikit jika dibandingkan dengan ayam.
selamat menjamu selera

10 ulasan:

vidadarisakura berkata...

er...makan itik?napa aku cam geli plak.haha

prima_chrome berkata...

bagus ar blajar masak .. teruskan usaha ko .. kalau x cuba bila lagi :)

Wira Anak Jawa berkata...

dah umur setengah abad.. ni lah pertama kali makan itik.. tu pun secubit je.. tak lau pulak..eeee

fazrin2211 berkata...

vida - geli memang la geli, tapi kena mencuba

prima - hehehe , den suka belajo

wira - sedap ooo

10 berkata...

tu itik apa? itik nila? itik angsa?

Nurul Qurratu Aini binti Kamaruzaman berkata...

wah, sedapnye abg faz masak .... nk sikit blh? meleleh air liur ann... =P~

fazrin2211 berkata...

ada gak org nak makan erk, ingatkan geli

kua_92 berkata...

boleh ke mk itik..???xharam ek..wakaka

fazrin2211 berkata...

pesal plak haram,hehe

Nurul Qurratu Aini binti Kamaruzaman berkata...

ann x rasa itik tu geli or x ... tapi ann pernah mkn itik....