Followers

12 Ogos 2009

Memotong itik dan memanggang itik

Tadi malam, adik aku bawa seekor itik yg sudah dibogelkan & disembelih secara sah.
tetapi belum dipotong-potong. hari ini dalam sejarah kerana aku telah memotong itik tersebut.
walhal aku belum pernah memotong ayam. disebabkan mak geli utk memotong, dan abah ku yg masih belum balik2 dari surau. maka aku terpaksa memotong, dengan niat nak belajar.hehe.
dengan jayanya memotong, hah tak tau la potong berapa,ehehehe, janji potong sudah.


setelah dibasuh dan di perap dengan menggunakan sos BBQ dan bahan2 lain.


operasi membakar dimulakan didalam microwave ini


apabila sudah dimasak, ntah bila adik aku angkut ke luar, bagi kawan dia makan(sebab kawan dia yg bagi itik tu)
tgk2 tinggal seketol je..heheh, jadi lah, aku pun tak lalu makan, kurang sihat.
rasanya sedap, tetapi agak liat sedikit jika dibandingkan dengan ayam.
selamat menjamu selera
Catat Ulasan