Followers

10 Januari 2009

Antara CINTA & KAWAN

Satu hari CINTA & KAWAN berjalan dalam kampung…
Tiba-tiba CINTA terjatuh dalam telaga… Kenapa??
Kerana CINTA itu buta.. Lalu KAWAN pun ikut terjun dalam telaga…
Kenapa?? Kerana…KAWAN akan buat apa sahaja demi CINTA!!
Di dalam telaga CINTA hilang… Kenapa??
Kerana…CINTA itu halus, mudah hilang kalau tak dijaga,
sukar dicari apatah lagi dalam telaga yang gelap…
Sedangkan KAWAN masih lagi tercari-cari dimana CINTA & terus menunggu..
Kenapa??
Kerana…KAWAN itu sejati & akan kekal sebagai KAWAN yang setia…kan? ?

so, hargai lah KAWAN kita selagi kita terasa dia bererti..:littlegirl1:


Memang agak perit untuk menghadapi erti kehilangan kekasih tetapi macam mana pula seandainya kita kehilangan seorang sahabat? kadang2 kite lupe bahawa kewujudan seorang sahabat selalunya terlebih dahulu daripada seorang kekasih . Seorang sahabat lebih bersifat memahami dan cuba melindungi kita dan membawa kearah kebaikan dan keceriaan berbanding dengan seorang kekasih yang lebih bersifat memberontak, memaksa dan ada yang cuba mengubah diri kita untuk menjadi dirinya.

3 ulasan:

noreez berkata...

betol2..sokong seratus doploh peratus...
setuju sangat2...
mmg x leh dinafikan ler..
ader kekasih yg terkadang leh bawak diri seseorang jadik setan pun ader gak..huhu
anyway..nasihat yg bagus lah faz..
yelah kan..skang ni org, kalau dah der kawan baru, kekasih..mudah sangat lupe kawan lama kan..
tu..ko ambik ler award baru aku bg kat ko tuh...huhu
Friendship award. tande time kasih sudi jadik kawan aku walaupun aku ni kurang waras sket..huhuhu

Munirah Abd berkata...

uishhh xsanggup aku kehilangan kawan..
kehilagan kekasih..pun xsanggup!!!!!

eh mmm...kalau aktiviti yg aku suka hanif harus transform menjadi aku..
kalau aktiviti dia lak aku pun harus transfrom menjadi diri dia..muahaha..
jika ngan kekasih haruslah give n take.. :)

are10 berkata...

askum.... sori sebab mnyibuk kat cni.... ape yang org nk komen ni 1 je.... kalo kekasih tu tul2 sukakn, sayang n cntakan kita, dia akan wat yg terbaik utk kita... whatever la, yang pentingnyeeee.. SUAMI ku adalah kekasih ku n kawan ku selamanyeeee...