Followers

04 Jun 2009

nokia 6120 utk dijual



Yang aku bagi:
  • handphone nokia 6120
  • Memory card 4G
  • Garmin xt utk GPS + Holux GPS Slim 236 external gps device 8 jam bateri tahan sekali cas(usb charger)
  • usb cabel utk data kabel handphone dan cas Holux GPS
  • charger ori.
  • Full hack, boleh install unsign application.
  • Boleh buat modem, surport 3.5G(hspda)
  • Semua fungsi ada, kecuali wifi dan internal GPS tiada. tapi boleh guna Holux GPS Slim 236 external gps device.
  • Tak pernah 'hang'
  • Tak pernah restart sendiri.
  • simple design, kecil, riang.
  • prosesor yang cukup cepat (369 MHz).
  • User interface Nokia 6120 Classic menggunakanOS Symbian versi 9.2,Symbian 9.2, S60 3rd Edition graphic upgrade and Feature Pack sama dengan OS yang digunakan pada nokia tipe-tipe terbaru seperti Nokia N95, N76, 6110 Navigator.
  • automatik sebut nama pemanggil.
  • Brilliant QVGA display with reflexive surface, cuma display dia kecil.
  • tahan lasak, compact. sesuai utk buat handphone ke 2 anda.
  • Boleh buat video call.

Kelemahan :
  • tiada ada Infra Red.
  • tiada wifi.
  • camera 2MP.
  • tiada internal GPS
korang tgk sendiri review http://www.gsmarena.com/nokia_6120_classic-1958.php

harga aku beli:
  • memory card, rm55
  • holux GPS rm280
  • handphone rm670
  • = rm1005

sebab aku dah pakai, tak sampai setahun pun, jan 2009aku nak jual semua skali
RM 700? ok?

aku sayang hp ni, sebab tahan lasak, ada 3.5G, ada video call, kecil mudah dibawa kemana2.
tapi aku ada satu nombor je. kalau takda org nak, aku simpan je, sebab aku syg gak nak jual.
lagi pun harga pun tak jatuh aku tgk hp ni, kat nokia still rm700 lebih, kat kedai dalam rm 600 ++ dapat kut.

alasan nak jual , sebab dah dapat hp baru..tak tahu nak watpe ngan hp ni..


update: sudah dijual

5 ulasan:

10 berkata...

lor... kn abah suruh bg kat mak... kalo rasa segan nk jual tu, bg kat org je la... ok x? heheheheheheee...

Faz Fazrin berkata...

maaf semua, hp ni dah dijual..

Zulfadli berkata...

hmm..bole tanye skit..

how to know that hp can intall gps? walaupun takde internal gps

Faz Fazrin berkata...

guna external gps, paiR(sambung) guna bluetouch. byk gak kelebihan guna external gps, contohnya, signal lebih kuat.

http://onlinecafe.com.my/index.php?topic=3192.0

Faz Fazrin berkata...

janji handphone tu ade bluetouch, dan boleh install garmin, s60 ke atas.

pernah cuba kat n73 dan n70 gak, ok