Followers

11 Februari 2009

Mancing ikan Puyu

arini pegi memancing, saje nak cari ikan Puyu atau apa2 ikan la kan
, nak letak dalam aquarium, sebab ikan kaloi dah mati.
singgah pasar beli udang buat umpan, huhu punya la susah nak parking, tensen je cam bawa kete kat KL plak rasanya, pegi ngan mak, abah, dan faiz(adik). sambil cari parit tepi2 sawah,
banyak sangat parit yang kering, makin jauh kat tengah sawah, jumpa satu parit, nampak cam ada ikan, tapi bila mancing, ikan2 kecik je makan, camna nak lekat kat mata kail kan.
pastu konon2 nak cari port lain, last2 terus ke sungai petani, beli ikan nak letak dalam aquarium,
pastu singgal tepi jalan tengok beruk2 tengah tunggu orang kasi makan. beruk2 tu tiap2 petang memang ada kat situ. sampai umah, lapo plak rasanya, terus masak nagi goreng+udang umpan mancing tadi...sodap la gak, biasala org bujang yg masak. mari makan!!!!! ummmmm



cam kete aku je tu...lor, memang kete aku pun!


Catat Ulasan