Followers

13 Februari 2009

Mancing Di Bagan Ajam


malam ni, tetiba abah ajak gi mancing, dengan menggunakan umpan udang yang dah beku, kite org pegi ke tol bagan ajam, bersama adik, mak, abah, abg dan diriku.
sampai ke tempat kejadian, ku perhatikan ramai orang sedang memancing memandangkan hari ni hari khamis, esok cuti(kedah, cuti sabtu & ahad). pastu kite org cari port jauh sikit dari org, baru selesa nak mancing, kang ade gak budak jadi ikan, mana taknye, kul 12 malam dengan pakai spender, selambe je mandi pantai. wakakakakaaka. huhu lama gak tunggu ikan makan umpan, jeng3 aku org pertama dapat lesen, walau pun ikan gelama kecik je..haha. lepas tu, aku lagi dapat, kali ni ikan duri, kocik ke..then.......aku lagi dapat, wah kali ni besar sikit ikan duri, kalau masak asam pedas, sodap nih..pastu baru baling tak sempat nak duduk, satu lagi ikan Duri besar makan umpan, hahahaa..hehe org2 kat sebelah belum dapat apa2 lagi, 5 minit pastu, baru adik & abg ku baru naikkan ikan. Abah dah tak mancing, duk leka bermain GPS kat handphone dia sambil sembang ngan mak.
Kul 1, kite org balik..sebab air dah pasang besar.lagi pun ikan dah tak makan umpan.
takpelah, cukuplah yang dah dapat tu, sok leh masak asam pedas..letak kuah banyak2,wakakaka




Catat Ulasan