Followers

03 Februari 2009

Kisah motor ku yang mati hidup semula

From FazFaz
penat tau angkat moto ni..huhuh,, berat sgt!!


adik aku dah proses moto ni!

moto ni bapak aku belikan, mesti la abah akukan, takkan bapak korang,huhu. masa sem 2, abah ku belikan moto ni, sebab dah janji, kalau result SPM aku 5A, abah aku nak belikan moto, so aku dapat 7A merangkap pelajar terbaik spm sekolah menengah teknik balik pulau :-" , terpaksa la abah ku beli juga, janji punya pasalkan(sapa suruh berjanji).
lama gak aku lanyak motor ni, dari sem 2, sampai habis poli, pastu dapat keje kat subang, aku naik motor je gi keje, maklum la baru keje, tak mampu nak beli kete, then dah setahun kerja, aku pun dah tak pakai motor ni, sebab dah ada kete, selamat la sikit, kalau tidak, rebuhraya persekutuan tu org suka tabur paku!!!, maka terpacak la motor ni kat opis selama lebih kurang 2 tahun gak, sampai kaburator kena curi, dah la curi, pastu letak kaburator motor honda, dah curi tu curi la!!, letak kaburator honda bukan buleh hidup moto tu, hampeh punya pencuri, berapa lama la dia wat projek tu sampai siap pasang balik kaburator,apa2pun aku beri kan penghargaan kat dia "PENCURI PALING RAJIN", sik baik bos pakgat ganti balik. pastu aku terus bawa motor tu blah dari opis glenmarie, maka tersadai la pulak kat apartment aku, berpanas, berhujan, berembun... huhu, macam besi buruk. bukan taknak pos balik kampung, adik2 memang dah bising, asyik tanya bila nak pos motor, tapi mana la ada masa nak fikir benda tu, asyik outstation ke kuantan, akhirnya abah ku datang dengan kawannya, amik motor tu,wahahahahaha... repair2....tak sampai satu hari, dah boleh jalan motor tu, tahan betul motor tu(kriss 2). seronokla adik2 aku, harap2 tak jadi mat rempit cam kua sudah la,wakakakkaakkaaka..semoga motor ku terus berbakti!!
Catat Ulasan